Українська мова

Учитель Домінецька Вікторія Леонідівна

Заболотний О.В. Українська мова : підруч. для 11 кл.знз з навч.рос.мовою.-К.: Літера ЛТД, 2011

Тема №1 Вступ.Повторення й узагальнення вивченого в попередніх класах.

П.33(таблиці с.198-199 ),впр.338, 341.
П.34(див.додаток №1 с.281), впр.351,353; (див.додаток №1 с.282), впр.360; (див.додаток№1 с.283-284),впр.358,362.
П.35 ,с.206-207 ,впр.370 .

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
Фонетика. Орфографія
Варіант 1
1 рівень (0,5б)
1. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:
а) смородина, термометр, спальня, тиша;
б) тюльпан, чайник, ягоди, міський;
в) місток, сільський, курорт, лижі;
г) ярок, сумно, пролісок, чистенький.

2. Укажіть рядок слів, у яких усі приголосні тверді:
а) ваза, ковдра, сіяти, крити;
б) береза, паста, шафа, вазон;
в) берег, дорога, кріт, краяти;
г) зимівля, сонячно, добре, корисно.

3. Виділіть рядок слів, у яких всі приголосні дзвінкі.
а) книга, літо, морози, грози;
б) межа, юпітер, косовиця, хліб;
в) дорога, гора, здоровий, димова;
г) крига, суниця, лимон, апельсин.

4. Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:
а) шматок, постіль, голосний, корабель;
б) паштет, сік, кошик, хотіти;
в) ложка, праска, юшка, ватра;
г) сімнадцять, королівство, золото, ліс.

5. Оберіть рядок, у якому в усіх словах правильно вжито апостроф:
а) п'янкий, пів'яблука, міжгір'я, м'ята, з'юрмитися, дит'ясла;
б) моркв'яний, різнотрав'я, верф'ю, п'ятилітній, сім'я, кав'ярня;
в) пів'Європи, зв'язувати, пір'я, м'ята, Св'ятослав, бур'я;
г) тьм'яний, пом'янути, пів'ясена, черв'як, пуп'янок, львів'янин.

6. У якому рядку в усіх словах правильно вжито буквосполучення йо?
а) мільйон, Муравйов, йод, Снегирйов, прийом, його;
б) йому, Линьйов, курйоз, бульйон, вйокати, дйоготь;
в) район, бульйон, серйозний, привілейований, Соловйов, Воробйов;
г) Пушкарйов, синьйого, крайовий, Йосип, підйомний, павільйон.

2 рівень(1б)

7. Оберіть правильний варіант відповіді.
М'який знак пишеться після м'яких:
а) д, т, з, с, дз, ц, л, н у кінці слова та складу;
б) б, п, в, м, ф, у кінці слова та складу;
в) після р у кінці слова або складу;
г) після н перед ж, ч, ш, щ.

8. Укажіть рядок слів, у яких буква ю позначає два звуки:
а) любити, юшка, юхт, бюст;
б) юрта, в’юн, матір'ю, розумію;
в) крицю, юність, солов'ю, милістю;
г) заздрістю, країною, мишею, радістю.

9. М’який знак не пишеться у таких словах:
а) Ольці, бурульці, доньчин, Саньчин;
б) Оксаньці, Галиньці, спільці, матіньчин;
в) яблунь, пісень, земель, знань;
г) думають, прагнуть, стараються.

3 рівень (1,5б)


10.Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка
а) поїхати... відрядження, наймиліше... світі, покласти... узголів'я, здали... архів
б) висновок... статті, експонат ... музеї, птах ... небі, участь... форумі
в) вишня ... цвіту, мешкала... Індії, оселя ... рушниках, віра... безсмертя
г) перебував ... Ватикані, запевнили ... добросусідстві, приведення ... відповідність, заявити... відповідь
д)побувати... Львові, квітник... саду, залишиться... спогадах, купити... аптеці

11.  Записати слова, в яких на місці крапок потрібно поставити м’який знак чи апостроф.
В..ячеслав,  Іл..я,  мен..шість,  хуторян..ці,  торф..яний,  смієш..ся,  л..одовик, верхів..я,  інтер..єр, п..єдестал,  б..юро,  джерел..це,  памороз..,  Хар..ків,  моркв..яний, міл..ярд,  грав..юра,  кур..єр, тр..ома,  сім..сот.

4 рівень (3б)


12. Зробіть фонетичний розбір слова мільярд .

 Правопис слів іншомовного походження

1. Усі слова є іншомовними в рядку
А аташе, шасі, пляж, йогурт
Б багаття, дует, лелека, спагеті
В спікер, скриня, тире, шлях
Г гіпербола, мрія, фієста, корсар
Д літера, літопис, зяб, градація
А
Б
В
Г
Д
2. У всіх словах якого рядка пишеться знак м’якшення?
А п..єса, пенал..ті, об..єктив, порт..є
Б шансон..є, кан..йон, модел..єр, пен..юар
В Н..ютон, прем..єр, рел..єф, міл..ярд
Г Нел..сон, Гот..є, фал..сифікація, ін..юрколегія
Д об..єктивний, лоял.ний, вексел.., порт..є
А
Б
В
Г
Д
3. Апостроф ставиться в усіх словах у рядку
А павіл..йон, В..єтнам, п..єдестал, н..юфаундленд
Б миш..як, бар..єр, еспан..йолка, пас..янс
В фельд..єгер, інтерв..ю, ін..єкція, кар..єра
Г дистриб..ютер, Женев..єва, кон..юктура, кур..йоз
Д інтерв..ю, б..язь, кутюр..є, Олів..є
А
Б
В
Г
Д
4. У всіх словах якого рядка відбувається подвоєння приголосних?
А ан..отація, Йєл..оустон, нет..о, стак..ато
Б Ел..ада, ім..обілізація, інновація, мок..о
В ір..егулярний, тон..а, гам..а, конфет..і
Г ак..умулятор, лоб..і, ак..уратний, бон..ський
Д інкас..атор, ап..арат, коміс..ія, Апен..іни
А
Б
В
Г
Д
5. У всіх словах якого рядка на місці крапок пишеться є?
А бель..таж, фу..те, кано.., ре..міграційний
Б фой.., філ.., ре..стр, арх..рія
В бельгі..ць, вінч..стер, абітурі..нт, мол..кула
Г во..водство, конф..денційний, бен..фіс, п..са
Д Рів..ра, Р..пін, р..форма, с..квоя
А
Б
В
Г
Д
6. У всіх словах якого рядка на місці крапок пишеться є?
А фель..тон, ..вро, фс.рія, і..рархія
Б вінь..тка, ід..я, ді..та, п..ня
В конв..єр, ду..ль, пар..о, Моль..р
Г гігі..на, барель..ф, б..ф, ..ліпсоїд
Д клі..нт, кур..р, ц..лулоїд, об..м
А
Б
В
Г
Д
7. У всіх словах якого рядка на місці крапок пишеться и?
А п..тарда, п..кулі, с..ртакі, ф..аско
Б пат..о, р..петитор, ш..фон, деф..ле
В пер..метр, пр..нтер, реч..татив, імб..р
Г ор..гінал, брав..симо, к..парис, інс..нуація
Д д..ктатор, д..відент, експер..мент, бенеф..с
А
Б
В
Г
Д
8. Не відмінюються всі слова рядка
А пончо, авеню, командос, дежавю
Б пальто, табло, жалюзі, панна
В комюніке, кредо, бонна, лоджія
Г турне, ложе, ательє, колібрі
Д салямі, какаду, ескадрилья, меню
А
Б
В
Г
Д
9. „Зайве” слово є в рядку
А танго, зеро, вето, рондо
Б пачулі, цунамі, сафарі, хакі
В фейхоа, амплуа, ікебана, боа
Г кафе, кіно, поні, таксі
Д бюро, депо, манто, радіо
А
Б
В
Г
Д
10. У якому рядку допущено орфографічну помилку?
А прес-папє, фатаморґана, мас-медіа, альма-матер
Б контр’ярус, а-темпо, візаві, ін-кварто
В аляфуршет, ва-банк, пінг-понг, тет-а-тет
Г к’янті, фітопалеонтологічний, паназіатський, Сідней
Д кон’юктура, пап’є-маше, перманганат, системотехніка
А
Б
В
Г
Д
11. Подвоєння відбувається в усіх словах рядка
А священ..ик, віл..а, ван..а, тон..а
Б шален..ий, пан..а, мадон..а, кан..и
В навіжен..ий, бон..а, мот..о, дур..а
Г пан..о, мір..а, дан..ий, нет..о
Д мок..о, мон..а, брут..о, біл..ь
А
Б
В
Г
Д
12. Подвоєння відбувається в усіх словах рядка
А студен..ий, бул..а, ал..о, марок..анець
Б скажен..ий, гол..андець, бов..ан, ак..орд
В ахіл..есова, л..яний, тон..а, с..авець
Г жадан..ий, мек..ський, одіс..ея, дарданел..ський
Д довгождан..ий, пен..і, ам..іак, бал..он

 Лексика

1-2  рівні (Кожне завдання оцінюється 0,5 бала)
1. Які слова становлять основу лексики української мови?
А Неологізми.
Б Історизми.
 В Запозичені.
Г Загальновживані.
2. Який словник подає значення і походження запозичених слів?
А Фразеологічний словник.
Б Словник синонімів.
В Словник іншомовних слів.
 Г Енциклопедичний словник.
3. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості?
А Професійні.
Б Запозичені.
В Неологізми.
 Г Діалектні.
4. З’ясуйте, у якому рядку всі слова є історизмами.
А Життя, князь, піїт.
Б Комір, суддя ,бунчук.
 В Гетьман, отаман, хорунжий.
Г Ткач, лицар, десниця.
5. Вкажіть речення, у якому є діалектизми.
А Дощ пройшов шовковою ходою і лишив на місці краплі сліз (В.Сосюра).
Б Десь курився синій димок до ватри (М.Коцюбинський).
В Тіні від дерев покоротшали – полудень (Є.Айпін).
 Г Я сяяв, і вони посміхались мені з розумним смутком (Л.Бєжин).
6. Укажіть фразеологізм, який має значення вперта людина, впертюх:
 А латка на латці;
Б біла ворона;
В хоч кіл на голові теши;
 Г як рак свисне.
7. Вкажіть рядок зі словами-термінами.
А Координація, синтаксис, бароко.
Б Істина, лінгвістика, синус.
В Кенгуру, біологія, катет.
Г Гіпербола, пісняр, легенда.
8. З’ясуйте, у якому рядку всі слова з запозиченими.
А Стельмах, швець, тесля.
Б Бузок, фіалка, настурція.
В Магістраль, футбол, акція.
Г Драма, роман, оповідання.
9. Вкажіть речення, у якому вжито авторські неологізми.
А Поглянь, товаришу, поглянь, як грають ниви злотостеблі (М.Рильський).
Б Над озером пливла м’яка тендітна тиша (М.Хвильовий).
В На світі той наймудріший, хто найдужче любить життя (В.Симоненко).
Г Шлях-дорога в небокрай веде (М.Руденко).
10. Вкажіть рядок, у якому всі слова є загальновживаними.
А Надія, довіра, асиміляція.
Б  Дерево, струмок, полум’я.
В Вітер, птах, літописання.
Г Світло, мрія, легінь.
11. У якому реченні використано професійну лексику.
А Ранок, мов білий лелека, махає мені крилами (М.Сингаївський).
Б Кобзарі – українські народні співці, творці, виконавці та носії найкращих у світі народних пісень та дум (І.Глинський).
В Наші вуличани, окрім хліборобства, ще мають і ремесло в руках: столярство, шевство, стельмахівство, бондарство і мірошництво (М.Стельмах).
Г На пожежі – стільки тих пожежників, скільки обережних обережників (І.Драч).
12. Вкажіть рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики.
 А Протокол, звіт, діаметр.
 Б Процесор, кодекс, поліс.
В Договір, приватизація, наказ.
 Г Інструкція, заява, розписка.

3  рівень (кожне завдання оцінюється в 1 бал)
  1. Установіть відповідність між групами застарілих слів та їх значеннями.
1 Аршин, верства, гони, миля                 А Старовинна зброя
 2 Війт, десяцький, жандарм, осавула     Б Старовинний одяг
 3 Панцир, мушкет, спис, щит        В Старовинний посуд
Жупан, запаска, кирея, свита                         Г Колишні чини
Ґ  Старовинні одиниці  виміру
  1. Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми значеннями:
1 Вогнем і мечем                            А обманювати
2 до нових віників                 Б дуже стомлений
3 як викручена ганчірка       В приставати
4 замазувати очі                   Г нещадно
Ґ дуже довго.
  1.  Запишіть наведені слова парами так, щоб спочатку йшло запозичене слово, а потім – його український відповідник.
Дослід, афіша, відтінок, правопис, оплески, нюанс, аплодисменти, експеримент, оголошення, орфографія.

4 рівень (3 бали)
Складіть три речення, ввівши в них  неологізми.

 Термін виконання - 11.12.15

Форма виконання : від руки записати в зошит і відсканувати або виконати в електронному варіанті та відправити на пошту  kram.osh35@gmail.com,у темі листа 
вказати "Українська мова,Тема 1"


Тема 2  Будова слова. Словотвір. П.36. Виконати вправи 380, 385,387,388
Тести за темою"Будова слова. Словотвір" виконати за довідником під ред. О.М.Авраменко. (посилання на довідник)
Термін виконання 20.01.16
Форма виконання : від руки записати в зошит і відсканувати або виконати в електронному варіанті та відправити на пошту  kram.osh35@gmail.com,у темі листа вказати "Українська мова" Тема №2

Тема №3 "Морфологія.Самостійні частини мови ". Авраменко (Іч).
Іменник  п.с.51-57 (тести);
Прикметник п.с.70-74(тести);
Числівник п.с.80-84 (тести);
Займенник п.с. 89-90(тести).
 
Форма виконання : від руки записати в зошит і відсканувати або виконати в електронному варіанті та відправити на пошту  kram.osh35@gmail.com,у темі листа вказати "Українська мова" Тема №3.
 Термін виконання 02.02.2016р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий